تولید درونمایه و تدوین راهبرد تولید درونمایه چه برای یک کسب وکار حقیر اینترنتی باشد و چه برای یک غول کبیر بازرگانی هر دو بیچارگی به مهارت و ادب بالایی دارد.

اگر می خواهید به انفرادی و بدون به کارگیری یک کارشناس فرآوری محتوا، تارنما خویش را بروزرسانی کنید یا غذا خوب در گزین کردن کاربرانتان پیمان دهید، تنها مسیر یادگیری آن شیوه فرآوری درونمایه است. در مطلب پیشین درباره‌ی اهمیت تولید محتوا و محتوای خوب گفتگو کردیم. در این مطلب به دو ویژگی مهم در تولید درونمایه اشاره خواهیم کرد:

 

ویژگی‌های لازم در فرآوری محتوای خوب و مفید

این ویژگی‌ها به دو تقسیم تقسیم می‌شوند:

 

الف. ویژگی‌های درون‌متنی و محتوایی

۱. هدفمند‌بودن: یعنی هدف از فرآوری محتوا کاملاً مشخص باشد و بدانیم با نگارش این محتوا قرار است چه دستاوردی کسب کنیم.

 

برای نمونه اگر درباره‌ی یک هتل تولید درونمایه می‌کنیم، باید سعی کنیم تمام نکات و مسائلی که در گزینش یک هتل خوب در نظر گرفته می‌شود، به مخاطب یادآوری کنیم. به طوری که در انتهای متن خواننده اطلاعات جامعی درباره‌ی هتل‌ها خصوصاً اقامتگاه مدنظر داشته باشد.

 

۲. نداشتن حاشیه‌پراکنی: ما تنها پیمان است روی کاری که خودمان می‌خواهیم سپریدن دهیم، تمرکز کنیم. به‌‌علاوه قرار است همه‌ی جنبه‌های مهم یک موضوع بررسی شود. همان مثال هتل را در نظر بگیرید. وقتی شما درباره‌ی هتل خاصی تولید درونمایه می‌کنید، پیمان نیست تنها ویژگی‌هایی که همه‌ی مردم به‌طور عام می‌پسندند، بازگو کنید.

 

ممکن است بعضی ویژگی‌های یک هتل با وجود خوب‌بودن، برای بعضی مورد پسند نباشد. پس حد به آن‌ها هم اشاره کنید. با گفتن همه‌ی ویژگی‌ها و داشتن صداقت، اعتماد بیننده را به خویش جلب می‌کنید. درواقع هدف ما نشان‌دادن ویژگی‌های مثبت و شاخص یک هتل و فرآوری محتوای هتل خوب است، اما نه به‌وسیله‌ی بزرگنمایی هتل خویش یا ویرانی هتل‌های دیگر.

 

پس نکته‌ی دوم این است که در تولید محتوای هتل خود نباید به هتل‌های دیگر یا ویژگی‌های مثبت و منفی آن‌ها اشاره‌ای بشود. اگر شما در نوشتن درونمایه چیرگی کافی داشته باشید، به‌علاوه به سوژه مسلط باشید، نیازی نیست که با ذکر نکات منفی جاهای دیگر محتوای هتل خویش را برجسته کنید.

 

تولید محتوا - تعریف محتوا - مثال تولید درونمایه - کارشناس تولید محتوا

 

۳. احترام به وقت مخاطب: مهم‌ترین مسئله در فرآوری محتوای خوب ارج به وقت مخاطب است. اگر مخاطب، تنها یک‌بار حس کند محتوای شما تنها نوعی واژه‌پراکنی است که درنهایت او را به چیزی که می‌خواهد نمی‌رساند، برای بار دوم به‌سختی به شما اعتماد خواهد کرد. بعد مرز این نکته را در نظر داشته باشید که گاهی یک اشتباه و کوتاه می‌تواند ماه‌ها زحمت شما را بر باد دهد.

ویژگی یک محتوا خوب برای شبکه های اجتماعی

۴. کاربردی‌بودن و نحوه‌ی چیدمان: در نگارش درونمایه آغاز باید به مسائلی اشاره شود که مهم‌تر و تأثیرگذارترند. مثلاً اگر درباره‌ی ویژگی‌های خاص یک هتل می‌نویسید، اینکه این هتل در کجا واقع شده است، دسترسی آن به سایر مناطق شهر چگونه است، سرویس داخلی آن و… مسائل مهم‌تر هستند.

 

بعد متعلق به می‌توانید مثلاً به پوشش خاص کارمندان آن، نحوه‌ی سرو ویژه‌ی غذای آن و… اشاره کنید. مخاطبی که زمان اقلیت دارد باید با خواستن ابتدای محتوای شما به نکات اصلی دست یابد الی بتواند سریع‌تر تصمیم بگیرد. بعد متعلق به در صورتی که وقت بیشتری داشت، به مطالعه‌ی ادامه‌ی مطلب می‌پردازد. بعد چیدمان محتوای شما هم اهمیت دارد.

 

در مطلب بعدی جوهر درباره‌ی ویژگی‌های برون‌متنی و ظاهری متن و نیز اهمیت پروا و رعایت آن‌ها گفتگو می‌کنیم. از شما ممنونیم که ما را همراهی می‌کنید.


akhbar tecnolozh9 هتل ,یک ,تولید ,محتوای ,  ,درونمایه ,تولید درونمایه ,یک هتل ,محتوای خوب ,در نظر ,در تولیدمنبع

گوشی دو نمایشگره ۵۲۹ دلاری به بازار آمد

آزرا پوست انداخت؛ رونمایی از هیوندای آزرا ۲۰۲۰ فیس‌لیفت

اسپیکر سیری وارد مرحله تولید شده است

پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایل فردا رسما پایان خواهد یافت

ساعت هوشمند Honor MagicWatch 2 با عمر باتری ۱۴ روزه رونمایی شد

در دسترس بودن Galaxy Fold با قیمت 1980 دلار در 26 آوریل

آیا گلکسی فولد از سامسونگ اس 10 سبقت می گیرد؟

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

هر چی که بخوای اینجا همه چی هست ریموت کنترل جرثقیل ساگا تی تی دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. آپشن خودرو | دنیای آپشن دلنوشته های یک دریا دل عزم seoyab یونیتی کده wikichejoor